2017/18

Pożegnanie Absolwentów GTS

2018-06-21
MATEUSZ MAGDZIARZ SUPERMATEMATYKIEM

Wśród nas jest SUPERMATEMATYK. Jest nim Mateusz Magdziarz z klasy IC, który zdobył I miejsce w XVI Wielkopolskim Konkursie Matematycznym SUPERMATEMATYK. W konkursie wzięłi udział uczniowie z całej Wielkopolski i dwóch powiatów województwa lubuskiego. Pierwsze dwa etapy odbyły się w wybranych szkołach, a wielki finał odbył się 21 kwietnia w Poznaniu. 14 czerwca w Zespole Szkół nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich w Swarzędzu odbyło się uroczyste zakończenie konkursu, na którym Mateusz odebrał puchar nie tylko dla siebie, ale również dla naszej szkoły. Serdecznie gratulujemy !!!

Konkurs na najlepsze klasowe zdjęcie rozstrzygnięty!

Już po raz kolejny odbył się w naszej szkole konkurs na najlepszą fotkę z
wycieczki szkolnej. W tym roku rywalizację wygrało zdjęcie klasy 7C!
Gratulujemy!

2018-06-21
LEKCJA KALIGRAFII W KLASIE VIIA

Kaligrafia to sztuka pięknego pisania, która kształtuje charakter pisma. Uczy też cierpliwości, staranności i pokory. Grafologowie twierdzą, że w charakterze pisma przejawia się wiele cech osobowościowych. W poniedziałek 18 czerwca uczniowie klasy VIIa uczestniczyli w zajęciach, podczas których mieli możliwość pisania gęsim piórem, stalówką i lipowym patykiem. Lekcja ta dostarczyła uczniom wiele radości i zabawy.

( J. Czarnecka, B. Zalewska, J. Odor)

2018-06-19
Wszyscy jesteśmy drużyną!
Dziękuję wszystkim zaangażowanym (zarówno tym grającym jak i kibicującym) w organizację meczów nauczyciele kontra uczniowie. Wyniki przedstawiają się następująco:   PIŁKA NOŻNA nauczyciele 5:11 uczniowie PIŁKA SIATKOWA nauczyciele 2:2 uczniowie   Gratulacje!   Dla osób, którzy poprawnie wytypowali wynik meczu Polska:Senegal Samorząd Uczniowski przygotował słodki poczęstunek.   Niech kolejnym dniom...

20180606_211753 (1).jpg
2018-06-18
Wycieczka klasy 7c do Trójmiasta

W dniach 6-8 czerwca klasa 7c wybrała się z wychowawczynią p. Lidią Matuszewską oraz nauczycielką historii p. Karoliną Jakubowską-Kargol na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta.

Zaraz po dotarciu na miejsce udaliśmy się do Muzeum II wojny światowej w Gdańsku. Cała klasa była bardzo zainteresowana ogromną wystawą dotyczącą wielu aspektów tego bardzo ważnego, także dla naszego kraju, wydarzenia. Później udaliśmy się na Westerplatte, na miejsce rozpoczęcia najkrwawszego konfliktu na świecie. Po tym wyruszyliśmy do Gdyni, gdzie mieszkaliśmy, skąd następnie poszliśmy na plażę w celu zobaczenia zachodu słońca.

Drugiego dnia naszej wycieczki udaliśmy się do Gdańska. Zobaczyliśmy tam wiele interesujących miejsc. Były to m.in. słynny Żuraw czy Kościół Mariacki, na którego wieżę udała się spora część klasy. Widok z wysokości 82 metrów na panoramę Trójmiasta zaparł nam dech w piersiach. Następnym celem było Muzeum Narodowe, gdzie czekała nas lekcja o najsłynniejszym dziele tegoż muzeum. Obraz Hansa Memlinga zwał się ,,Sąd Ostateczny’’ i przedstawiał moment osądu wszystkich ludzi na ziemi. Po tej wspaniałej prezentacji udaliśmy się do Sopotu, aby przespacerować się po ulicy Bohaterów Monte Cassino, a następnie udać się na molo.

Trzeciego dnia, na zakończenie wycieczki, czekało na nas Centrum Nauki Eksperyment. Znajdowało się tam wiele interaktywnych atrakcji o bardzo różnorodnej tematyce. Każdy znalazł coś dla siebie,  dzięki temu wszyscy bawili się świetnie. Po zakończonej zabawie wszyscy zadowoleni wsiedli               do autobusu, który zawiózł nas do Piły.

Cała klasa uważa, że wycieczka była bardzo udana. Z pewnością chętnie byśmy to powtórzyli.

Tekst: Szymon Januszewski

2018-06-15
Uroczystość wręczenia zaświadczeń i nagród laureatom konkursów przedmiotowych

Dnia 14 czerwca 2018 r. o godz. 11.00 w Sali Sesyjnej Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu, przy al. Niepodległości 16/18 odbyła się uroczystość wręczenia zaświadczeń i nagród laureatom konkursów przedmiotowych, organizowanych dla uczniów szkół podstawowych województwa wielkopolskiego. Pani Elżbieta Leszczyńska Wielkopolski Kurator Oświaty pogratulowała najzdolniejszym uczniom szkół podstawowych sukcesów oraz życzyła wytrwałości w rozwijaniu pasji i talentów.

Wielkopolski Kurator Oświaty w roku szkolnym 2017/2018 zorganizował dla uczniów szkół podstawowych 3 konkursy przedmiotowe (z języka angielskiego, języka polskiego i matematyki). W tegorocznych konkursach przedmiotowych uczestniczyło 21 950 uczniów z 966 szkół podstawowych województwa wielkopolskiego. Tytuł laureata uzyskało 44 uczniów.

Laureaci konkursów przedmiotowych m. in. będą zwolnieni z zakresu jednego z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty oraz będą przyjmowani w pierwszej kolejności do wybranej publicznej szkoły ponadpodstawowej.

Niewątpliwą ozdobą uroczystości był występ Darii Adachowskiej uczennicy ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Zalasewie z piosenką „Sen o Warszawie” (z repertuaru Czesława Niemena) oraz trio skrzypcowego pod kierunkiem pani Agaty Domańskiej, który wprowadził zgromadzonych w uroczysty nastrój.

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy!

tekst pochodzi ze strony ko.poznan.pl

2018-06-14
Wyróżnienie naszych uczennic.

W ubiegłym tygodniu odbyło się uroczyste wręczenie nagród i wyróżnień w
Miejskim Konkursu Plastycznym "Barwy Wszechświata". Z naszej szkoły
podstawowej wyróżnione zostały uczennice klas siódmych: Wiktoria Gozdal i
Zuzanna Iwaszko. Gratulujemy!

2018-06-14
Konkurs interdyscyplinarny "Mądra głowa".
13 czerwca 2018 roku odbył się konkurs „Mądra głowa”. Brały w nim udział klasy drugie GTS. Konkurs zorganizowali: pani Kornelia Cimcioch, pani Beata Turczynowicz, pani Lucyna Lemanczyk – Jasiak i pan Radosław Wącisz. W jury konkursu znaleźli się uczniowie klasy III α – Marcelina Kurzac, Weronika Karczewska, Julia Różnowska, Maja...

2018-06-12
Certyfikat ,, Lepsza Szkoła "

SU OGŁASZA - WSZYSCY JESTEŚMY DRUŻYNĄ!

19.06.2019 – WTOREK – pierwszy mecz reprezentacji Polski w MŚ!

PROGRAM:

1 lekcja zgodnie z planem

(SU - przygotowanie zawodów, sprawy organizacyjne, rozgrzewka zawodników)

8.45 – 9.oo – słówko SU

9.00 – MECZ PIŁKI NOŻNEJ NAUCZYCIELE vs. UCZNIOWIE (2x20min) boisko trawiaste, mężczyźni

10.00 – MECZ PIŁKI SIATKOWEJ  NAUCZYCIELE vs. UCZNIOWIE (3 wygrane sety) sala gimnastyczna, grupy mieszane

4-8 lekcja zgodnie z planem

długa przerwa (hol na parterze) – obstawianie wyniku meczu Polska - Senegal

Wszystkich obowiązują biało-czerwone barwy, akcesoria kibica i dobry humor :) Klasy, które spełnią te wymagania mogą uczestniczyć w meczu piłki nożnej w roli kibiców (wszyscy w klasie muszą być przebrani, wychodzą kibicować po sprawdzeniu obecności).

W przypadku deszczu mecz piłki nożnej zostanie rozegrany w sali gimnastycznej, a lekcje odbędą się zgodnie z planem :(

Odpowiedzialni:

MARCIN STARZONEK

KAJETAN GÓRNY

JULIA RÓŻNOWSKA

ADA NOWOCIŃSKA

2018-06-11
II miejsce Mateusza Magdziarza

Wspaniały sukces osiągnął Mateusz Magdziarz z klasy IC, który zajął II miejsce w XVI Regionalnym Konkursie Matematycznym dla klas I. Startowali w nim uczniowie z powiatów: poznańskiego, gnieźnieńskiego, chodzieskiego, czarnkowsko-trzcianeckiego, pilskiego i złotowskiego. Jak co roku organizatorami konkursu byli: Starostwo Powiatowe w Czarnkowie, I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Pile, pani Maria Toboła – nauczyciel matematyki, pani Danuta Karpińska – nauczyciel doradca matematyki (CDN Piła). Serdeczne gratulacje dla Mateusza !!!

2018-06-08
Nagroda od ks. Dyrektora - wyjście na lody!
Klasa 7 b zwyciężyła w rywalizacji międzyklasowej podczas gry miejskiej z okazji Dnia Św. Dominika Savio. Nagrodą za ten sukces było zaproszenie do restauracji Mc Donalds na przepyszne Mc Flurry. 23 maja odebrała swoją pyszną nagrodę. Dziękujemy organizatorom!

Konkurs j. angielskiego ,, Panda

W kwietniu uczniowie naszych szkół wzięli udział w ogólnopolskim konkursie „Panda”. Uczestnicy napisali test z ogólnej wiedzy leksykalno-gramatycznej z języka angielskiego na dwóch poziomach. Oto nasi laureaci:

Laura Konarska 3 miejsce w kraju

Ania Domagalska 3 miejsce w kraju

Maksym Cieślewicz 5 miejsce w kraju

Gratulacje!

Ewelina Wącisz

2018-06-08
Zajęcia terenowe w Kuźniku
W dniach 25 maja i 5 czerwca 2018 roku uczniowie klas III β i III δ wybrały się wraz z opiekunami na zajęcia terenowe z biologii i geografii do rezerwatu krajobrazowego „Kuźnik”. Naszym przewodnikiem była p. Anna Kałka z Nadleśnictwa Zdrojowa Góra, która pomogła nam zagłębić się w świat przyrody....

Wycieczka III beta w Bory Tucholskie.
W dniach 28-30 maja uczniowie klasy III β pojechali z wychowawczynią Kornelią Cimcioch i nauczycielką historii Anną Boguszczak-Sudnikowicz do Tlenia. Przebywaliśmy w Ośrodku Wypoczynkowym PATRIA. Korzystaliśmy z pięknej pogody pływając na rowerach wodnych i kajakach. Zwiedzaliśmy akwedukt wodny w Fojutowie oraz wieżę widokową. Dużo czasu spędziliśmy grając w siatkówkę plażową...

Spływ kajakowy IIC
  IIc
W dniach 4-5 czerwca grupa uczniów z klasy IIc uczestniczyła w spływie kajakowym rzeką Rurzycą. W przepięknej scenerii przyrody pokonała dystans około 30 kilometrów. Towarzyszyło nam wiele emocji od radości, zmęczenia fizycznego przez współpracę grupową.  Dziękujemy panu Subdarzewskiemu za opiekę . Trzeciego dnia rozegraliśmy turniej klasowy w kręgle.

1c w Trójmieście

Klasa 1c dnia 28.05 wyruszyła na wycieczkę szkolna do polskiego Trójmiast.

Podróż zaczęła się na pilskim dworcu.

28.05 dotarliśmy do Gdańska, zostawiliśmy nasze bagaże i zaczęliśmy zwiedzanie. Najpierw był urokliwy Sopot. Spacerowaliśmy po pięknym i długim molo, następnie usiedliśmy wygodnie na plaży oczekując zachodu Słońca.

Drugiego dnia dzielnie plażowaliśmy w Gdyni. Kiedy każdy miał już dość upalnej pogody udaliśmy się do Akwarium Gdyńskiego. Wieczór spędziliśmy w Jump City w Gdańsku. Po sportowej atrakcji udaliśmy się na spacer ulicami Gdańska.

Na ostatni dzień wycieczki została przewidziana wizyta w Muzeum Solidarności w Gdańsku. Każdy podziwiał wystawę z ciekawością i ogromną atencją. Lepiej poznaliśmy historie naszego kraju. Ostatni raz przeszliśmy się pięknym rynkiem gdańskim i udaliśmy się na pociąg powrotny.

Wycieczkę uważamy za udaną i mamy ogromną nadzieję, że następna będzie równie ciekawa.

Pd: Wycieczka klasy III gamma

W dniu 04.06.2018 klasa III gamma z wychowawczynią i z panią Reginą Matejek była na wycieczce w Kołobrzegu.
Uczniowie spędzili miło  czas na rozmowach,spacerze nad morzem i zwiedzaniu. Dziękujemy pani Reginie za opiekę.